Kuna
Tina läks mõneks päevaks Perthi, siis sain kolmel päeval ka koos
Fossiga töötada. Olin aru saanud, et ta on veidi liigagi agar oma
töös ning võib kohati kuskile kaugustesse kaduda, kui
prügikorjamise tuhin temas võimust võtab kuid tegelikult polnud
asi üldse nii hull. Võimalik, et asi oli ka selles, et ta oli
parasjagu veidi haiglane. Igatahes sujus meie koostöö kenasti ning
hiljem olevat ta mind Tinale isegi kiitnud.
Kolmanda
nädalavehtuse veetsin taaskord üsna rahulikult blogi kirjutades ja
Skypes lobisedes. Aeg kulub tegelikult nii kiiresti, et ei saagi aru,
kui käes on jälle teisipäev ning peab tagasi tööle minema.
Mõnesmõttes mulle meeldib, et meie töönädal algab teisipäevaga,
sest kuigi ma tean, et töötan ikkagi viis päeva nädalas, teatab
mu aju mulle, et järgmine päev on juba kolmapäev ning see
tähendab, et pool nädalat on läbi. Tegelikult tean küll, et see
ei ole meie puhul tõsi aga tunne on ikkagi selline nagu oleks.
Veel
üks super asi siin töötamise juures on see, et minu tööpäev
algab kell 6:00 sellega, et astun lihtsalt oma toast välja. Mul ei
kulu mitte mingit aega tööle minemisele ega sealt tagasi
tulemisele. Sellega säästab aga meeletult aega ning see on eriti
hea just pikkade tööpäevade puhul.
Tore
uudis on ka see, et saan veel mõneks ajaks Newmani tööle jääda.
Nimelt, kui Harley puhkuselt tagasi tuleb, siis saadetakse Foss
Hedlandi arvatavasti muru niitma ning mina saan teda siin mõnda aega
asendada. Olen rõõmus, et nad mind sinna niitma ei saatnud, sest
mulle tegelikult üldse ei meeldi linnades ega nende lähedustes
niita. Lihtsalt nii palju asju võib juhtuda. Näiteks võin kiviga
möödasõitva autoklaasi katki teha (olen seda ennegi teinud) või
rehvi mõne terava asja otsa katki sõita (ka seda on juhtunud) või
mingi jura oma niiduki alla kinni jätta (seda on palju-palju
juhtunud). Prügi on linnades ja nende läheduses muru sees lihtsalt
nii palju rohkem. Kui Keviniga töötades teadsin alati, et ta on
läheduses ning vajadusel aitab mind, siis üksi töötades on
vastutus märgatavalt suurem ja ma pole kindel, kas oskaksin osadele
probleemidele sobivaid lahenusi leida.
Minu
tööpäevad on möödunud üsna sarnaselt, kuid olen ka uusi asju
siiski õppinud. Nimelt otsustati Newmanist mööduval maanteel
Newmani läheduses kiirusepiirang 90km/h viia alla 70km/h. Seega
pidid patrullmasinal olevad Ted ja Foss päris palju liiklusmärke
vahetama, nihutama jne.. Mingil põhjusel ei saanud nad sellega aga
piisavalt kiiresti hakkama ning vajasid õhtul ning ka järgmisel
hommikul meie abi. Tinaga koos sujus meil töö väga lihtsalt,
kiiresti ja loogiliselt. Arvame, et me oleks kahekesi selle tööga
eelmisel päeval paremini hakkama saanud, kui mehed. Aga võibolla ka
mitte. Mõnikord on meil tunne, et nad tahavad lihtsalt, et me
nendega koos oleksime. Näiteks palus Ritchard meid tol hommikul appi
päikesepatareil töötavat järelkärul asuvat liiklusolude
muudatuse elektroonilist masinat paigaldama. Ainuke asi, miks meid
reaalselt ehk vaja oli, kui Ritchard ei osanud masinal olevat
tööriistakarpi lahti teha ning arvas, et see on lukus. Kuna ma
lihtsalt eeldasin, et ta teab sellest paremini, siis ei hakanud
katsetamagai, kuid Tinal õnnestus see ilma võtmeta õigele kohale
vajutades üsna kerge vaevaga lahti teha. Seega jah, mehed ei saa
ilma meieta siin hakkama.
Tegelikult
hoitakse mind ja Tinat siin eriliselt hästi. Päris mitu korda on
juhtunud, et mõned erinevad töölised on meile paki kommi või
šokolaadi toonud. Tunneme, et meid on liigselt ära hellitatud kuid
oleme mõlemad muidugi jube rahul ning võtame kõik hea meelega vastu.
Ma
ei saa kunagi siiski öelda, et minu tööpäevad oleksid rutiinselt
igavad. Ühel päeval õnnestus meil näiteks kolmes erinevas kohas
dingosid kohata. Üks neist oli alles nooruke kutsikas. Kasvult oli
ta praktiliselt täiskasvanud aga olemuselt oli kaugele näha, et
tegemist on kutsikaga. Oleksin jubedalt temaga mürada tahtnud aga ta
ei julgenud mulle lähemale kui umbes 20meetrit tulla. Eks see on
tegelikult vast hea, sest mitte kõik inimesed pole nendega
sõbralikud.
Vahepeal
käisime ka oma rekkale uusi esirehve alla laskma panemas ning
hoolduses. Nüüd on sõit veelgi mõnusam, kuid see tähendab, et
töötundide pikendamiseks aeglaselt venimine on veidi raskem, sest
tahaks mõnuga ikka 110km/h sõita nagu lubatud. Tihtipeale peame aga
kõvasti aeglasemalt sõitma, sest me saame Tinaga reaalse töö
osaga nii palju kiiremini valmis, kui ta Fossiga seda kipub saama.
Unustasin
eelmises blogijupis mainida aga lisaks meie tavapärastele
ülesannetele peame me alati olema valmis ka hädaväljakutseteks.
See tähendab seda, et kui näiteks peaks juhtuma mingi õnnetus,
siis lähme me kohale, et teha liikluskontrolli (mille jaoks mul veel
endiselt pabereid ei ole) või koristada näiteks õlilekkeid,
sulgeda tee (üleujutuste, põlengute vms. pärast) vms. Siiani pole
õnneks veel minu siinolemise ajal midagi sellist juhtunud. Selliseid
väljakutseid olevat rohkem suvisel ajal.
Hädaolukordadest
rääkides meenub, et sain teada, et meie rekkas on pisike nupuga
pult, millele tuleb hädaolukorras vajutada. See saadab tähtstele
inimestele teate, et miskist on korrast ära ning see pidavat toimima
ka pärapõrgus olles. Selle tööks korrasolekut tuleb katsetada
korra kuus. Lisaks on meil olemas muidugi ka satelliittelefon ning
tavaline töö mobiiltelefon. Ühtlasi saab meie tegevust tänu
satelliitsüsteemidele pidevalt jälgida ning vajadusel teatakse
alati, kus me viibime.
Lisaks
hädaabitehnikale peaks meie rekkas olema ka spetsiaalne
tahvelarvuti, millesse oma igapäevaseid töid ja tegemisi peaksime
märkima. Nimelt on aga meie tahvelarvuti juba üle mitme kuu katki
olnud ning seega oleme kogu info siiani vaid märkmikusse sisestanud.
Mitmeid kordi on meie tahvelarvutit ka Hedlandi ning isegi Perthi
parandusse viidud, kuid tagasituues on see ikka samamoodi jamanud ega
suuda GPSiga selgeks teha, kus me parasjagu viibime. Väidetavalt
olevat samad probleemid väga paljudel erinevatel firmadel, kes
siinse Maanteeameti poolt nõutud tahvelarvuteid kasutama peavad.
Räägitakse, et algne lihtne ja loogiline programm oli väga hea
kuid pidevad uuendused on asja palju hullemaks teinud ning pidevad
kokkujooksmised võtavad lihtsalt meeletult aega reaalselt
töötegemiselt ära.
Kuna
siinne Maanteeamet aga nõuab meie sisestusi, siis pidime need Tinaga
tagantjärgi ükspäev Ritchardi tahvelarvutisse sisestama. Kuna
Fossil oli aga vahepeal haigena kodus passides igav olnud, siis oli
ta meie eest rohkem kui pool tööd ära teinud ning meil tuli
tahvliga pusida vaid mõned tunnid. Töötavat tahvelarvutit meie
rekkas aga siiani ei ole. Nüüd üritame umbes korra nädalas
Ritchardi või patrullrekka tahvelarvutit kasutada, et siis oma
andmed sinna sisse panna ning vältida liigselt ajast maha jäämist.
Ühel
hommikul õpetati mulle ja Tinale kuidas meie rekkal olevat väikest
tõstuk/kraanat kasutada. See on mõeldud raskemate asjade, näiteks
suurte rehvide, tõstmiseks. Asi oli üsna lihtne kuid nüüdsest
saime juurde ühe lisaülesande ning paberi, mida iganädalaselt
täitma peaksime. Nimelt peaksime vähemalt korra nädalas oma
tõstuk/kraanat käivitama ning sellele lihtsamat sorti ülevaatuse
korraldama (kuidas on lood erinevate poltide, kinnituste, õlide
jms.). Ja siis peaksime jälle ühe paberi ära täitma. Seda kõike
tuleb teoreetiliselt teha olenemata sellest kas või kui tihti me
seda reaalselt kasutame. Tina ütles, et ta on seda tegelikult enne
vaid mõnel korral kasutanud. Siiani on Tina otsustanud mitte sellele
paberile aega raisata. Otsustasime, et teostame ülevaatuse enne
masina kasutamist. Kuna me seda siiani kasutanud pole, siis pole seda
ka pidanud tegema.
Tõstuk/kraanaõpetus
võttis hommikul üsna kaua aega ning enne seda oli meil olnud ka
korra kuus toimuv nn. tööriistakasti koosolek (Toolbox Meeting),
mille käigus tuleb välja tuua parandamist vajavad asjad jms.. Kuna
see kõik tähendas, et meil oleks olnud raske jõuda teha ära
vajalik maanteelõik, siis saadeti meid ööseks Auski Roadhouse’i
ööbima. See tähendas, et me tegime tööd kuni roadhouseni,
viisime prügi sealsele pisikesele prügimäele ning järgmisel
päeval suudnusime edasi Redmonti suunas, et sealt siis õhtuks
tagasi Newmani jõuda.
Tegelikult
saime taaskord oma tööga liiga kiiresti valmis ning nägime vaeva,
et oma töötunde pikendada ning „pidime” vahepeal lõunauinakuid
tegema jne.. Auski Roadhouse’s ööbimine oli tore vaheldus. Tuli
välja, et ühele inimesele sealses üheses soojakutoas ööbimine
maksab lausa $150 (102EUR). Muidugi ei pidanud meie selle pärast
muretsema, sest kogu meie luksused makstakse meile kinni.
Lisaks
võisime õhtu-, hommiku- ning lõunasöögiks sealt endale tellida
just seda mida ise soovisime. Kõik pandi toa arvele ning selle
maksab hiljem Maanteeamet kinni. Kõik sealsed hinnad on aga lausa
naeruväärselt kõrged ning tavalisest poest saaks selle raha eest
vähemalt kolm sama asja. Neil ei ole isegi asjadel hinnasilte
juures, sest vaevalt et keegi neilt väga midagi muidu ostaks. Ostsin
neilt mõned nädalad enne seda 330ml energiajoogi, mis maksis $6
(4EUR). Peale seda otsustasin, et ostan oma asjad edaspidi tavapoest,
kus oleksin sama raha eest umbes neli pudelit saanud.
Kuna
Tina teab, kuidas mulle maiustada meeldib, siis pani ta oma toa
nimele koogitüki, mille ta hoopiski mulle andis. Seega sain kaks
kooki. Sama juhtus ka hommikul. Kuna mul polnud aga peale korralikku
sooja hommikusööki kõhus koogi jaoks reaalselt ruumi, siis panime
need oma rekkas asuvasse külmikusse. Lõuna ajal nägime aga Auskis
Fossi ja Tedi ning otsustasime kaks koogitükki siiski neile anda.
Fossi silmad läksid eriliselt suureks ja rõõmsaks, kui ta kuulis,
et meil on talle maasika-juustukooki. Juba mõned minutid hiljem
istus ta oma rekkas ning nautis seda suurima rõõmuga. Sellist
siirast rõõmu on alati jube meeldiv näha. Ta on väga muhe ja omamoodi koomiline mees.
Tegelikult
me siin proovimegi teineteise eest hoolitseda ja kui mõni meist
otsustab näiteks õhtusöögile mitte minna, siis keegi toob ikka
talle järgmiseks päevaks midagi söögipooliseks. Tina oli ükspäev
naljaga pooleks minu peale lausa pahane, kui talle salatit tõin,
sest ta plaanis bensukast endale midagi „kahjulikumat” lubada.
Nüüd pidi ta aga salatiga leppima. Tegelikult räägib ta pidevalt,
kui hästi talle minuga töötamine mõjub, sest ta kulutab
märgatavalt vähem raha söögile, mida ta ei vaja ning olevat
lisaks tänu nendele salatitele ka kaalust alla võtnud. Tundub, et
need tema kaotatud kilod on mulle jällegi külge jäänud... Ja see
on jällegi Tina süü, sest isegi siis kui ma otsustan mitte
öhtusöögile minna, toob ta mulle sealt topsikuga jäätist või
kooki tagasi (ja lisaks puuvilju, salatit jms.).
Ühel
õhtul üllatas mind restoranis magustoiduks olev saiavorm, sest seda
pole ma vist küll kuskil mujal kui vaid Eestis söönud. Maitses see
küll veidi erinevalt, kuid põhimõte tundus sama olevat. Mulle
meeldis muidugi!
Arvatavasti
kuna enamuses meie restoranis töötavatest töölistest on
aasialased, siis tänu sellele oli neil ühel õhtul ka Aasia
teemaline õhtusöök. Nad olid isegi teemakohaseid kaunistusi üles
pannud. Kõik oli taaskord väga hea ja maitsev ning loodan, et
selliseid õhtuid tuleb varsti veel.
Üks
põnev asi juhtus meiega veel. Nimelt Auskist kodupoole sõites nägin
enda poole lendamas üsna suurt putukapilve. Hetk hiljem oli minu
esiaken kaetud justkui vihmana lömastunud umbes 70st
herilastest/mesilastest. Ma pole kunagi näinud sellist sülemit
lendamas. Mul oli neist kahju aga kuna kõik juhtus vähem kui viie
sekundi jooksul, siis polnud mul sinna siiski mitte kui midagi
parata. Enamuses pilvest lendas aga meist lihtsalt üle ning jätkas
oma teekonda.
Läbitud
teekond:
Newman
-> Marandoo (Karijini National Park) -> Albert Tognilini Rest
Area -> Newman -> peaaegu Kumarina Roadhouseni -> Newman ->
Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Auski
Roadhouse -> Redmont -> Auski Roadhouse -> Newman ->
Marandoo (Karijini National Park) -> Albert Tognilini Rest Area ->
Newman -> Kumarina Roadhouse -> Newman -> Marble Bar Road
(kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Redmont -> Auski
Roadhouse -> Newman.
No comments:
Post a Comment