24.juunil
ärkasin oma uues Wedgefieldi kodus ning nautisin täiega oma suht
suurt ning puhast tuba, kus oli peale külmkapile ja
õhukonditsioneerile ka peegel. Uued elamistingimused olid kindlasti
märgatavalt paremad kui Tivoliga elades. Peale ärkamist helistasin
Andrewle ning lõta tuli mulle järgi ning viis kontorisse. Sealt sain
täitmiseks mõned paberid ning oma kasutusse Toyota tööauto.
Seejärel läksime Andrewga Port Hedlandi turistiinfo keskusesse, et
mulle sealt Hedlandi kaart saada, sest minu kohalik telefon suudab
pika mõtlemise peale ehk mulle vaid teatada, et viibin Austraalias.
Sellest pole aga väga kasu.
Mulle öeldi, et ma ei pea oma tööauto kütuse pärast muretsema, sest paak täidetakse vajadusel meie tööhoovis uuesti. Kui küsisin, kas pean oma autosõitudest ka mingit logi hakkama pidama vastas Andrew mulle naljatades, et ma nagunii ei tea ju kuhu ma lähen, seega ei saaks ma seda ka ju kirja panna. Tal oli õigus. Ma suudan hetkega ära eksida.
Mulle öeldi, et ma ei pea oma tööauto kütuse pärast muretsema, sest paak täidetakse vajadusel meie tööhoovis uuesti. Kui küsisin, kas pean oma autosõitudest ka mingit logi hakkama pidama vastas Andrew mulle naljatades, et ma nagunii ei tea ju kuhu ma lähen, seega ei saaks ma seda ka ju kirja panna. Tal oli õigus. Ma suudan hetkega ära eksida.
Seejärel
sõitsin Andrewle järgi ning ta viis mu koju tagasi. Edasise päeva
veetsin pesu pestes, asju lahti pakkides ja veidi koristades.
Õhtupoole sain tuttavaks seal elava naise Debborah’iga, kes mulle
väga linna näidata soovis. Seega hüppasime tema autosse ning
sõitsime veidi South Hedlandis ringi ja jalutasime ka rannal. Port
Hedlandi me seekord ei jõudnudki, sest enne läks pimedaks. Debborah
ise üldjuhul Timile ei tööta kuid vahepeal aitab ta siiski tubade
koristamisega. Nii olevat ta enne minu saabumist ka minu toa korda
teinud ning voodilinad ära vahetanud. Debborah elab minu soojaku
lähedal asuvas karavanis koos oma abikaasaga, kes Timile juba
aastaid töötab. Kui olime tagasi koju jõudnud läks Debborah mulle
oma karavanist oma kasutult seisvat teist telekat tooma. Seega sain
oma tuppa ka teleka.
Järgmisel
päeval tulid töölt tagasi ka nädala eemal viibinud mehed, kes
Timile töötavad. Nad kõik tundusid igati toredad olevat. Siinkohal
pean mainima, et üks meestest, järjekordne Kevin, pidi õhtul
Perthi lendama, kuid jäi BBQd ja õlut nautides sellele minekuga
hiljaks ning tuli välja, et kui ta oleks väravas olnud minut varem
(40minutit enne lendu), siis oleks nad ta veel lennule lubanud kuid
nüüd jäi ta sellest maha. Seega selleks hetkeks, kui ta oli tagasi
meie BBQle jõudnud, oli tegelikult tema lennuk ikka veel Hedlandis.
Ilmselgelt polnud ta seepärast just kõige paremas tujus aga ega tal
polnud väga ka kedagi peale enda süüdistada.
Seega
veetsime pärastlõuna ja õhtu üheskoos ühe mehe Neal’i
valmistatud BBQd nautides ja niisama lobisedes. Neal alustas nimelt
ka alles nädal enne mind Timile töötamist ning senini polevat ta
eriti veel midagi teha saanud. Seega olevat ta lihtsalt meie
ühiskasutatavat kööki koristanud (muidugi maksti talle selle eest
ka palka). Nimelt meeldib talle väga süüa teha ning seega tahtis
ta, et meie köök oleks ilus, puhas ja kena. Hiljem käidi isegi
meile uusi potte, panne, käterätikuid jms. poest ostmas.
Samal
päeval sõidutas üks mees Kim mind korraks meie töökohta, kus Tim
mulle väikest tööotsa järgnevateks päevadeks pakkus. Nimelt
pidin enne päriselt tema heaks tööle asumist läbima nn.
Maanteeameti (Main Roads) poolt korraldatava tööohutuse koolituse.
Sellele sain aga minna alles esmaspäeva pärastlõunal.
Selleks, et minu pühapäeva sisustada sain aga koristamiseks ühe soojaku köögi ning kolm tuba. Need ei olnud sassis ega räpased aga olid kaetud paksu kihi punase tolmuga, sest olevat üsna mitu aastat niisama seisnud. Tööd oli palju, kuid otsustasin, et vahelduseks võin seda teha küll.
Selleks, et minu pühapäeva sisustada sain aga koristamiseks ühe soojaku köögi ning kolm tuba. Need ei olnud sassis ega räpased aga olid kaetud paksu kihi punase tolmuga, sest olevat üsna mitu aastat niisama seisnud. Tööd oli palju, kuid otsustasin, et vahelduseks võin seda teha küll.
Pühapäeva
hommikul seisin üsna lootusetuna keset kööki ega osanud otsustada,
kust otsast alustada... Lõpuks otsustasin, et kõige loogilisem
oleks alustada kraanikausi ümbrusest. Hetk hiljem selgus aga, et mul
ei ole eriti mingeid puhastusvahendeid. Kuna poed olid aga veel
kinni, siis pidin mõned tunnid ilma nendeta hakkama saama.
Kohe, kui pood avati läksime Andrewga mulle erinevaid koristus- ja puhastusvahendeid ostma. Koristamist jagus mulle nii terveks pühapäevaks kui ka esmaspäevaks enne ja pärast koolitust. Isegi siis ei olnud ma veel oma tööga täielikult lõpetanud, kuid alates teisipäevast pandi mind uuele tööle.
Kohe, kui pood avati läksime Andrewga mulle erinevaid koristus- ja puhastusvahendeid ostma. Koristamist jagus mulle nii terveks pühapäevaks kui ka esmaspäevaks enne ja pärast koolitust. Isegi siis ei olnud ma veel oma tööga täielikult lõpetanud, kuid alates teisipäevast pandi mind uuele tööle.
Veidi ka koolitusest, mille pidin läbima... Tuli välja, et olin koolitusel ainuke koolitatav ning tänu sellele sujusid asjad väga mõnusalt. Minu koolitajaks oli Greg ning ta puudutas kõiki kõige tähtsamaid tööohutuse teemasid näidates mulle erinevaid slaide ja videosid. Peale loengut lõppes koolitus kirjaliku testiga, milles oli 30 küsimust. Mõned olid avatud küsimused ning mõned vastusevariantidega. Enamuses oli lihtne ja loogiline, kuid paari küsimuse puhul pidin siiski nõu küsima. Nimelt oli Greg mulle enne testi täitma hakkamist öelnud, et kui ma milleski kindel pole, siis kindlasti küsiksin tema käest. Lõpptulemusena vaatas ta mu testi üle ning kiitis heaks ja kaks tundi peale koolituse algust oligi mul see kenasti läbitud ning võisin Timile ametlikult tööle hakata.
Esimese
asjana pidime sõitma tanklasse, et oma rekka kenasti kütust täis
tankida. Seega võiks öelda, et reaalselt sõitsime linnast ära
alles kell 7 hommikul. Palka saame muidugi alates kell kuus algavast
koosolekust. Suht kohe kui olime linnast välja sõitnud palusin oma
töökaaslasel Ruffie’l rekka mõneks ajaks kinni pidada, sest me
sõitsime mööda Kevinist ja Piretist ning õhtupoole ka Tõnisest (Eesti paarikesest, kes Kevinile praegu töötavad). Olin sellest kõigest juba ette teadlik
olnud, sest olin Keviniga eelmisel päeval rääkinud ning teadsin,
et ta on tööl samal maanteel. Seega jooksin lihtsalt korraks
rekkast välja, et talle kiiresti tere öelda. Juba mõned minutid
hiljem sõitsime edasi Sandfire Roadhouse’i suunas.
Nagu
juba mainitud, siis esimese päeva töötasin koos Ruffie’ga. Ega
ma temaga väga pikkasid teemasid päeva jooksul arutada ei saanudki,
sest rekka oli väga lärmakas ning ega ei taha ju teineteise suunas
pidevalt karjuda ka. Ta ütles mulle, et tavaliselt on kõrvalistuja
„raskeks tööks” magamine. Kuna talle väga meeldis endale
sõita, siis enamasti ma siis tukastasingi. Umbes iga poole tunni
tagant oli meil mõne minutiline paus parklas, kus tuli üldjuhul
kahest prügikastist prügikotid ära vahetada. Tihtipeale polnud
sedagi vaja teha, sest need olid eelmisest nädalast endiselt tühjad.
Seega saime jälle pool tunnikest edasi sõita. Isegi ümber
prügikastide olevat sodi ei pidanud me kokku korjama. Võtsime üles
vaid mõned purgid või pudelid. Isegi prügikasti kõrvale
veeretatud katkised rattarehvid jätsime sinna edasi vedelema. Ma ei
suutnud uskuda kui lihtne ja puhas see töö oli. Olin valmistunud
ikka kordades hullemaks ning miskipärast oli mul alati tunne, et
neid parklaid on maanteedel tihedamalt. Seega koosnes meie päev
praktiliselt 300km ühes suunas ja 300km tagasisuunas sõitmisest.
Sain ka ise vahepeal rooli ning otseloomulikult see meeldis mulle.
Kui
õhtuks lõpuks koju jõudsime, siis saime veel umbes 15 minutit
pabereid täita. Seejärel suundusin koju, et saada mõne tunni
pärast Keviniga õhtusöögiks kokku. Nimelt sõitsime South
Hedlandi pizzasse ning seejärel läksime seda Port Hedlandi
sadamasse sööma. Lobisesime niisama ning vaatasime kuidas mitmed
puksiirid suuri laevu pukseerivad. Oli tore temaga üle pika aja
jälle rääkida.
Järgmisel päeval sain jälle sama tööd teha kuid seekord koos Jessie'ga. Seekord sõitsime Indee'ni ja De Grey 24h puhkealale. Kuna Jessiel ei ole sobilikke rekkalube, siis pidin nii selle kui ka järgmise päeva ise üksi roolis olema. Mulle see meeldis. See tähendas üldiselt seda, et tema tegi enamuses tööst prügikastidega ise ära. Mina panin vaid uue puhta kilekoti sinna sisse. Kui eelmise päeva õhtul olime pidanud prügi tühjendama ära ühte suurde prügikonteinerisse, siis Jessiega pidime prügimäele sõitma. Hedlandi prügimäel kaaluti meie rekka enne sisenemist ja peale väljumist üle ning seejärel anti paber, mille järgi meie ülemus neile tasuda saab.
Järgmisel päeval sain jälle sama tööd teha kuid seekord koos Jessie'ga. Seekord sõitsime Indee'ni ja De Grey 24h puhkealale. Kuna Jessiel ei ole sobilikke rekkalube, siis pidin nii selle kui ka järgmise päeva ise üksi roolis olema. Mulle see meeldis. See tähendas üldiselt seda, et tema tegi enamuses tööst prügikastidega ise ära. Mina panin vaid uue puhta kilekoti sinna sisse. Kui eelmise päeva õhtul olime pidanud prügi tühjendama ära ühte suurde prügikonteinerisse, siis Jessiega pidime prügimäele sõitma. Hedlandi prügimäel kaaluti meie rekka enne sisenemist ja peale väljumist üle ning seejärel anti paber, mille järgi meie ülemus neile tasuda saab.
Järgmisel
päeval sõitsime Jessiega Marble Bari ning tühjendasime oma prügi
sealsel tasuta prügimäel. Seejärel tegime korda teise teepoole
parklad Marble Barist Hedlandi ning liikusime uuesti De Grey 24h
puhkealale, kus oma prügi konteinerisse viskasime.
Peale
kolme päeva prügirekkal töötamist ei suutnud ma endiselt ära
uskuda, kui lihtne ja puhas töö see oli, sest isegi traktoriga
sõites olin alati õhtuks üsna tolmune, kuid nüüd polnud mul peal
ühtegi plekki ega midagi. Siinkohal on suureks abiks nende väga
korralikust ja üsna paksust materjalist väga suured prügikotid,
mis mahutavad endasse tegelikult kõvasti rohkem kui prügikast ise
suudaks. See aga tähendab, et kilekott pole kunagi ääreni täis
ning neid on väga kerge kokku siduda. Muidugi on pärapõrgus
asuvate parklate prügi ka hoopis midagi muud võrreldes linnas
tekkiva pideva ning eriliselt haiseva olmeprügiga. Lisaks olen märganud, et väga paljud inimesed panevad oma prügi eelnevalt veel ka oma plastikkotti, mis tähendab topelt kaitset. Selge on see, et sipelgatest ei pääse muidugi kuhugi aga eks neilgi võtab maitsva kraami leidmine veidi aega. Nii Ruffie kui ka
Jessie ütlesid, et neile meeldib Timile töötades just kõige
rohkem neid prügiringe teha, sest see on lihtsalt nii kerge töö.
Paljud, kes Timile töötavad ei ole mitte vaid ühe töö peal vaid
vahetavad oma tööülesandeid peaaegu igapäevaselt või
iganädalaselt.
Kuna
Hedlandis oli meil vabadeks päevadeks ette nähtud reede ja laupäev,
siis olidki mind ees ootamas vabad päevad. Teadsin, et mul saab vaba
olema ka pühapäev, sest see on selline päev, kus prügirekka
liigub Karrathasse ning töölised jäävad ööseks sinna ning
seejärel liiguvad järgmisel päeval alles tagasi. Ööbimine
roadhouses või hostelis makstakse muidugi kinni. Kuna ma aga sain
teada, et mind saadetakse esmaspäeval tööle Newmani, siis ei
saanud ma Karratha ringile minna. Seega otsustasin ka reede hommikul
tööle minna ning lõpetada ära köögi ja tubade koristamine. Olin
lõpptulemusega eriliselt rahul. Lausa uskumatu, kui puhtaks ja säravaks kõik lõpuks sai.
Laupäeval
tulid Newmanist Hedlandi Tina ja David ehk Foss ehk Fossil, kellel
oli plaanis seal oma 70.sünnipäeva tähistada. Kuna mina neist
kumbagi otseselt veel ei tundnud, siis otsustasin sellele sünnipäeva
BBQle mitte minna. Hiljem veidi kahetsesin seda otsust, sest paljud
üritasid mind tulemises ikkagi veenda. Samas olin nii väga oodanud
vaba päeva ning tahtsin lihtsalt oma blogi kirjutada ning Skypes
lobiseda. Seega just seda tegingi. Aga olin väga meelitatud, kui
minult erinevad inimesed muudkui küsisid, kas olen sünnipäevale
minemas ning pakkusid, et võivad mind sinna sõidutada.
Üldiselt
mööduski mu nädalake Hedlandis elades väga mõnusalt ja toredalt,
sest kõik sealsed inimesed tundusid olevat väga toredad ja
sõbralikud. Nad muretsesid pidevalt, kas mul on ikka sääskede
vastu putukarõrjevahendit ning kas ma olen ikka piisavalt söönud.
Ühel päeval otsustasin õhtusöögiks poest endale suure jäätise
osta. Kui koju jõudsin küsisid teised, mis ma poest tõin. Ütlesin,
et tõin endale õhtusöögiks jäätist. Nad naersid kõvasti aga ma
ei teinudki ju tegelikult nalja. Igatahes nautisin täiega oma
jäätist ning olin end ikka väga täis söönud, kui kuulsin uksele
koputamist. Nimelt oli Debborah päeval palunud mul poest endale
sibulaid tuua ning nüüd oli ta nendest ja muust kraamist maitsva
piruka teinud, kuid neil olevat pool alles jäänud ning ta arvas, et
ma ei saa ikka ainult jäätisest toituda. Kuigi mu kõht oli ülimalt
täis, siis sundisin endale sisse veel veerand pirkuast ning andsime
Debborahiga üleliigse veerandi ühele töölisele Colinile.
Enne
Hedlandist äraminekut plaanisid Colin, Chris ja Neal taaskordset
BBQd. Kuna Colin keeldus minu raha vastu võtmast, siis pidin muu
lahenduse välja mõtlema. Lõpuks otsustasin neile küpsisetorti
teha. See meeldis neile lausa nii väga, et Neal tegi sellest pilti,
et seda ka teistele näidata. Nad arvasid, et see näeb välja nii
ilus nagu poest ostetud kook ja muidugi mitses see ka igati hästi.
4.juuli
lõunaks olin oma asjad taaskord kokku pakkinud ning sõitsin meie
kontori juurde, mille kõrval Tim ja Robin elavad. Sain tuttavaks
Tina ja Fossiga ning meie sõit Newmani võis alata. Tegime väikse
pausi ka Auski Roadhouses ja õhtuks olimegi minu järjekordsesse
uude koju jõud. Mõned päevad hiljem sain aru, et olime kunagi Keviniga niitmise ajal ka siin ööbinud, kuid siis kasutasin vaid nende pesemisruume ning ööbisime siiski hoovi peale pargituna oma karavanis ning mitte pakutavates tubades.
Ma ei suutnud uskuda, kui head elamistingimused mul nüüdsest said olema. Minu soojaku toas on olemas eraldi wc ja pesemisruum ning seinalt ei puudu ka õhukonditsioneer, mis suudab tuba nii soojendada kui ka jahutada. Mul on laiekraaniga telekas ning mõnusalt lai voodi. Muidugi ei puudu ka peegel. Tuleb välja, et korra nädalas käib meie tubades ka koristaja, kes vahetab ära voodilinad ning rätikud ja peseb põrandaid jms.. See ei ole veel kõik...
Ma ei suutnud uskuda, kui head elamistingimused mul nüüdsest said olema. Minu soojaku toas on olemas eraldi wc ja pesemisruum ning seinalt ei puudu ka õhukonditsioneer, mis suudab tuba nii soojendada kui ka jahutada. Mul on laiekraaniga telekas ning mõnusalt lai voodi. Muidugi ei puudu ka peegel. Tuleb välja, et korra nädalas käib meie tubades ka koristaja, kes vahetab ära voodilinad ning rätikud ja peseb põrandaid jms.. See ei ole veel kõik...
Luksuslik
elustiil peegeldub ka selles, et me võime käia igal hommikul ja
õhtul kohalikus Newmani hotelli The Palms restoranis rootsi lauas söömas. Kuna meie
tööpäev algab kell kuus hommikul, siis ei viitsi ma enne seda
hommikusöögile kuidagi minna (kuigi see avatakse lausa 04:30),
kuid võtame õhtusöögil endale karbiga nii hommikusöögi kui ka lõunasöögi kaasa. See ongi nii ette nähtud, sest toidu kaasa võtmiseks on olemas karbid ja kilekotid. Paljud võtavad ikka päris suurtes kogustes toitu kaasa. Ja valida on nii palju vahel, et silme eest läheb kirjuks. Isegi jäätist võib lõputult süüa. Ja kui sulle ikkagi pakutavatest toitudest ei piisa, siis võib lasta ka restoranimenüüst endale kokal midagi spetsiaalset teha, kuid sel juhul tuleb muidugi oma tellimust veidi aega oodata. Kaasavõtmiseks on erinevaid salateid, wrape, võileibu, puuvilju, pirukaid, jogurteid, küpsiseid, müslibatoone jms.. Tuleb välja, et üks hommikusöögi pilet maksab vaid $22 (15EUR) ning õhtusöök on $28 (19EUR). Arvestades sellega, kui suur ja hea on söögivalik ning kui palju võib asju kaasa võtta, siis ma imestan, kuidas nad ikka veel kasumis saavad olla.
kuid võtame õhtusöögil endale karbiga nii hommikusöögi kui ka lõunasöögi kaasa. See ongi nii ette nähtud, sest toidu kaasa võtmiseks on olemas karbid ja kilekotid. Paljud võtavad ikka päris suurtes kogustes toitu kaasa. Ja valida on nii palju vahel, et silme eest läheb kirjuks. Isegi jäätist võib lõputult süüa. Ja kui sulle ikkagi pakutavatest toitudest ei piisa, siis võib lasta ka restoranimenüüst endale kokal midagi spetsiaalset teha, kuid sel juhul tuleb muidugi oma tellimust veidi aega oodata. Kaasavõtmiseks on erinevaid salateid, wrape, võileibu, puuvilju, pirukaid, jogurteid, küpsiseid, müslibatoone jms.. Tuleb välja, et üks hommikusöögi pilet maksab vaid $22 (15EUR) ning õhtusöök on $28 (19EUR). Arvestades sellega, kui suur ja hea on söögivalik ning kui palju võib asju kaasa võtta, siis ma imestan, kuidas nad ikka veel kasumis saavad olla.
Hommikusöögile
jõudsin ma esimese nädala jooksul vaid ühel korral ning selleks valisin meie esimese vaba päeva ehk pühapäeva. Nimelt ongi siin töötades on
meie vabadeks päevadeks pühapäevad ja esmaspäevad. Hommikusöögiks
on siin igati tüüpiline hommikusöögivalik: vorstid, peekon, oad
tomatikastmes, seened, tomatid ja muidugi ka erinevad
hommikusöögihelbed ning kogu kraam, mida võib lõunasöögiks
kaasa võtta, sest lõunasööki see koht ei serveeri. Tuli välja,
et hommikusöögi ajal oli jäätiselett suletud. Läksin pettunult
Fossi ja Tina juurde ning rääkisin neile sellest. Tina naeris ning
ütles, et ta oligi oodanud, millal ma millegi üle kurtma hakkan.
See olevat võtnud nädala ning põhjuseks siis jäätise puudumine.
Hehheee, nujah... Ma arvan, et see on virisemiseks igati piisav põhjus.
Kuna
mulle lubati tööd Newmanis kuueks nädalaks (asendan ühe mehe
Harley puhkust), siis kardan, et see ei saa mulle kuidagi hästi
mõjuda... Tavaliselt söön rootsilauas vaid puhkuse ajal ning see
ei kesta üldiselt üle nädala kuid kui nüüd pean suutma end kuus
nädalat kontrollida, siis ma pole tulemuses väga kindel... Õnneks
on meil elamisruumide kõrval asuvas ühiskasutatavas köögis ka
kaal olemas. Pean sellel korralikult proovima silma peal hoida... Aga
see saab olema raske, kui valida on nii paljude maitsvate asjade
vahel ning see kõik on tasuta...
Ahjaaaa, ja tööauto on meil ka kolme peale (Tina, mina ja Foss) jagamiseks igal hetkel kasutada. Ja muidugi ei pea me ka siin kütuse pärast muretsema.
Ahjaaaa, ja tööauto on meil ka kolme peale (Tina, mina ja Foss) jagamiseks igal hetkel kasutada. Ja muidugi ei pea me ka siin kütuse pärast muretsema.
Tina on väga super-tore naine ning temaga on tõeliselt hea ja lihtne rääkida. Tundub, et ta ei ole vist kunagi halvas tujus ning naeratab pidevalt. Õnneks on ka meie siinne rekka märgatavalt vaiksem ning me saame päris paljudel teemadel päeva jooksul lobiseda. Ta on 50 aastane ning tal on kaks poega ning üks poole aastane pisike lapselaps, keda ta umbes korra kuus üritab Perthis vaatamas käija.
Esimesel
päeval õnnestus meil näha ka dingot. Kuna ma polnud neid looduses
juba kaua aega näinud, siis rõõmustas see mind väga. Nii väga ei
rõõmustanud mind aga see, kui mul õnnestus meie rekka kodust kõige
kaugemas (tagasi keeramise) punktis sopa sisse kinni jätta. Nimelt
oli Newmanis juba mitu päeva korralikult vihma sadanud ning enamuses
siinsed parklad asuvad pinnaseta alal. Seega käis see mul üsna
kergesti. Tina tundis end süüdi, et ta ei taibanud mulle öelda,
kustkaudu ma sõitma peaksin ning nii see siis juhtuski. Proovisime end
ise vihma käes välja kaevata ja killustikku rehvide alla panna kuid
miski ei aidanud. Lõpuks olime sunnitud meie siinsele
töödejuhatajale Ritchardile helistama. Ta otsustas sõita 300km
Newmanist, et vaadata, kui hull olukord on ning teha sellest mõned
pildid. Foss ja mees, kes temaga hetkel töötab, Tim, tulid meid
150km kauguselt välja tõmbama. Tegelikult vajasime vaid pisikest
tõmmet, sest asi polnud üldse nii hull. Sellegipoolest said mehed
kõvasti naerda, sest kaks blondi naist suutsid esimesel päeval koos
töötades sopa sisse kinni jääda. Paar päeva hiljem helistas ka
Kevin mulle ning küsis naerdes minult selle kogemuse kohta. Nimelt
olevat ta seda juba mitmetest allikatest kuulnud. Tore-Tore!
Tegelikult oli kõik hästi ja meiega oldi väga mõistlikud. Isegi
palka saime kogu 12 tunnise päeva eest, mil me tegelikult vaid kolm
parklat ära koristasime.
Selleks,
et meid siiski millegagi karistada (või pigem selleks, et Ritchardil
oli seda vaja), palus ta meil temaga koos järgmisel päeval peale
hommikust koosolekut jääda tegema trimmerdamise riskianalüüsi.
See on lihtsalt uskumatu, kui palju siin igasuguseid pabereid tuleb
täita. Seda konkreetset paberit tuleb teha iga kolme kuu tagant.
Seda hoolimata sellest, kas töölised on samad või mitte. Mul oli
tunne nagu oleksin põhikoolis mõnda loogikaülesannet lahendamas.
Nimelt pidime kirja panema, mida tuleb enne trimmeriga tööle
minemist teha, mis võib juhtuda ning kuidas seda olukorda parandada
saaks. Näited:
Enne
trimmeriga tööle minemist tuleb eelkäivitada rekka, millega
minnakse tööle. Selleks tuleb kontrollida rehve, õli- ja veetaset
ning seda, et kõik uksed ja luugid oleksid kindlasti suletud ning
tuled töötaksid. Mis võib sellise ülevaatuse käigus juhtuda? Sa
võid libastuda näiteks õliloigus ning end vigastada. Sa võid oma
näpud kuskile konksu vahele jätta ja end vigastada. Sa võid
kukkuda rekkasse ronides või sealt välja tulles. Vaadates tabelit
tuli nüüd selgeks teha, kui suur võib olla vigastuse oht ning kui
suur on reaalsus, et see üldse juhtub. Seejärel saime tabelist
mingid numbrid, mis tuli omakorda kokku viia kolmandast tabelist.
Edasi tuli mõelda, mida me saaksime teha, et neid ohuolukordasid
vältida. Selleks tuleb olla teadlik oma ümbruses toimuvast ning
kanda vajalikku isiklikku kaitseriietust, sh. kindaid ning teada
kolme punkti reeglit: rekkasse ronides peab kolm jäset rekkat
puudutama – ei tohi hüpata. Nüüd mõeldes, et me oleme riske
vähendanud tuli uuesti vaadata tabelit ning mõelda, kui suur oli
nüüdseks vigastuse oht ning õnnetuse juhtumise tõenäosus ning omakorda jälle need numbrid ühildada kolmandas tabelis.
Seejärel
saime jätkata uue teemaga, sest kui rekka on eelkäivitatud, siis
tuleb eelkäivitada ka trimmer. Jälle samad küsimused... Mis võib
juhtuda trimmeri eelkäivitamise käigus? Sa võid endal mõne lihase
paigast tõmmata või kukkuda. Trimmeril võib olla kütuseleke. Kui
suur on vigastuse oht? Paberilt jälle number. Kui suur on tõenäosus,
et see juhtub. Paberilt taaskord number ning siis nende numbrite
omavahel kokku viimine. Mida teha selleks, et ohtusid
vähendada? Tuleb olla teadlik oma ümbrusest. Tuleb kontrollida
kütusepaaki, kasutada sobiva suurusega lehtrit selle täitmiseks
ning sulgeda paak korgiga korralikult. Kui see on kõik tehtud, siis
kui suur on tõenäosus, et sa end ikkagi sellega vigastad ning kui
suur on tõenäosus, et see õnnetus juhtub? Taaskord numbrid tabelitest.
Seejärel
sai uue teemaga jätkata... Kui rekkale ja trimmerile on eelkäivitus
tehtud, siis tuleb trimmer rekkale laadida. Mis võib juhtuda? Võid
end ära nikastada. Kuidas ohtu vähendada? Kasutada kaitseriietust
ning kinnitada trimmer korralikult. Uus teema: Tuleb rekka reaalselt
tööle panna ning sihtkohta sõita. Ohud? Liiklus. Kuidas vähendada?
Olles teadlik oma ümbrusest, vajadusel liikluskontroll jne.... Järgmine teema: trimmeri
reaalne käivitamine ja sellega töötamine. Ohud? Kivi võib lennata
sulle või kellelegi teisele pihta. Muru sees võib olla mõni
loomake peidus. Kuidas vältida? Pla-pla-pla... Järgmine teema:
Trimmeri tagasi rekkale laadimine ja kogu muud teemad nüüd
tagurpidi järjekorras. Selle jama peale kulus meil kaks tundi ning
muidugi saime me selle eest palka. Täiesti uskumatu, mille peale
siin aega raistakse.
Lisaks
peame muidugi igal hommikul ja pärastlõunal täitma terve hunniku
pabereid oma töövõimekuse jms. kohta. Viimase puhul tuleb näiteks
iga päev täita tabel kus küsitakse, kas sul on olnud vähemalt 10 tunnine paus; kas see on sulle rohkem kui
14s töövahetus järjest; kas sa tarvitad mingeid ravimeid, mis võivad su tööd mõjutada; kas oled eelmisel ööl maganud rohkem kui
6 tundi; kas tunned, et oled tööks kõlbulik; kas oled peale viimast töövahetust tarbinud alkoholi,
kui jah, siis kas vajad alkomeetriga enda testimist; kas on mingeid muid põhjuseid, mis võivad mõjutada sinu turvaliselt tööga hakkamasaamist. Vajadusel tuleb konsulteerida tööks
kõlbulikkust töödejuhatajaga, kes sellele paberile iga päev
uuesti allkirja annab.
Muidugi
tuleb pabereid täita ka kõige muu kohta. Kaasa arvatud selle kohta,
milliselt kilomeetrilt me kumbaltpoolt teeperve näiteks katkise
rehvi leidsime. Ära ei tohi unustada ka eelkäivituse pabereid,
kütuse pabereid jms.. See on lihtsalt kohutav kui palju kulub päevas
aega mingite täiesti mõtetute paberite täitmisele. Aga kuniks
meile selle eest makstakse, siis ma ei kurda. Ja makstakse siin ikka
väga hästi, sest peale tasuta elamise ja söögi pakuvad nad meile
palka, mis on isegi kõrgem sellest, mis ma Keviniga niitmistööd
tehes teenisin. Ma pole kunagi ühegi töö eest nii kõrget palka
teeninud. Pean lihtsalt lootma, et seda tööd jagub mulle kauemaks
kui vaid kuueks nädalaks, sest mida kiiremini saan oma pangakonto
numbrid jälle ilusamaks, seda kiiremini saame Simoniga tagasi
Eestisse tulla.
Ahjaaaa
ja seda unustasin ka mainida, et nii Hedlandis kui ka Newmanis
otsustati minu nimi taaskord meelde jätta Marry-You seosega. Kui
neile mainisin, kuidas Simon kord naljatades minult küsis, kas mul
on õde Marry-Me, siis oli kõigil nalja nabani ning nad nüüd
kutsuvadki mind tihtipeale Marry-You-Marry-Me. Mis mul ikka selle
vastu olla saab. Kusjuures Tina on minu nimest suutnud tekitada kõige
enam sarnaseid nimesid, kui keegi teine enne: Mariiiuu, Mariloo,
Marjo, Marvo jne. jne. Ma pean seda kõike väga koomiliseks.
Üldjuhul perekonnanimega neil minu puhul probleeme pole, see on
piisavalt lihtne ja loogiline.
Ilmad
on meil siin Newmanis väga talviselt jahedad ning mõnel ööl on
isegi temperatuur kuni +4ni langenud. Päeval on umbes +15-20C. Vihma
sadas minu Newmanis veedetud esimese nädala jooksul praktiliselt iga
päev ning sellega seoses olid maanteedel mõned üleujutusalad üsna
märjad ning läbitavad vaid suuremate masinatega.
Mõnikord me ei suutnud Tinaga ära imestada, kuidas mõni roadtrain end veest üldse häirida ei lasknud ning üldse kiirust vähendamata läbi vee tormas. See paistab igatahes kohati üsna ohtlikuna. Me võtame asja rahulikult. Meil aega on. Me saame palka tunnikaupa. Tegelikult peangi tihtipeale aeglasemalt sõitma, sest muidu jõuaksime liiga ruttu tagasi koju. Üritame ikka umbes 10-12 töötundi päevas kokku saada. Lisaks võib aeglasema sõidu põhjuseks tuua selle, et siis märkame kergemini asju, mida võiks ehk teede äärtest üles korjata.
Mõnikord me ei suutnud Tinaga ära imestada, kuidas mõni roadtrain end veest üldse häirida ei lasknud ning üldse kiirust vähendamata läbi vee tormas. See paistab igatahes kohati üsna ohtlikuna. Me võtame asja rahulikult. Meil aega on. Me saame palka tunnikaupa. Tegelikult peangi tihtipeale aeglasemalt sõitma, sest muidu jõuaksime liiga ruttu tagasi koju. Üritame ikka umbes 10-12 töötundi päevas kokku saada. Lisaks võib aeglasema sõidu põhjuseks tuua selle, et siis märkame kergemini asju, mida võiks ehk teede äärtest üles korjata.
Ühel
päeval sõitsime rõõmuga kodu suunas kui äkki käis mingi pauk
ning hetk hiljem taipasime, et meie rekka taga oleva prügipuuri uks
oli lahti hüpanud ning osa prügist maanteele meist maha jäänud.
Õnneks ei olnud tagajärg väga hull ning maha oli lennanud vaid üks
prügikott (mis muidugi oli katki läinud) ning veel mõni kast.
Siinkohal neile nii tähtsast ohutusest rääkides mainisin Tinale,
et tegelikult on ohtlik see, et meie prügipuuri uksed avanevad
sõidusuunas nii, et kui avanenud oleks teepoolne uks ning keegi
oleks mele vastu sõitnud, siis oleks see võinud ohtlikuks kujuneda.
Ta ütles, et tema paari aastase siinse töökogemuse jooksul pole
seda kordagi enne juhtunud ning kokkuvõttes otsustasime selle enda
teada jätta, sest me ei tahtnud mõeldagi kogu paberitööle ja
jamale, mis sellega oleks võinud taaskord kaasneda.
Esimesed
vabad päevad veetsin voodis magades, pikutades ja pere ning
sõpradega lobisedes. Oli ülimalt mõnus.
Kusjuures prügimäel elutsevad koos vareste ja keskmises suuruses kotkastega siin suured valged kakaduud, kes prügimäel elamisest tingituna tegelikult punasest tolmust pigem pruunikad välja näevad. Ainult peale vihmasadu näevad nad jälle veidi puhtamad välja. Neid on sadu ja sadu ning nad on väga lärmakad ja seepärast kohati isegi tüütud.
Meie rekka on hästi varustatud. Kabiinis on meil joogivee ning lõunasöögi hoidmiseks isegi külmkapp olemas. Lisaks on meie rekkal ka suur veepaak ja survepesur, millega vahepeal
erinevaid asju puhastama peame (piknikulauad, meie enda rekka jne.).
Oma rekkat peseme umbes korra nädalas ning mulle meeldib seda väga
teha, sest survepesuriga käib see uskumatult kiiresti ja kergesti.
Iga mõne nädala tagant kasutatakse ka spetsiaalset rekkatele
mõeldud pesuvahendit, mis eemaldab kogu mustuse lausa imeliselt
kiiresti. Kuna Tinale tundub meeldivat seda rekkale peale hõõruda
ning mulle veega möllata, siis sobib meie koostöö eriti hästi.
Teisel nädalavahetusel (täpsemini siis pühapäeval ja esmaspäeval) lebaotasin jälle mõnda aega voodis ja magasin ning lisaks käisime Tinaga endale jäätisekokteili ostmas (lubame seda endale korra nädalas), et seda siis Newmani Radio Hill vaateplatvormil nautida. Vaade oli kena ning linnake tundus isegi väiksem ja vaiksem kui muidu (2011 aasta seisuga elavat siin 5478 inimest. Ma ei oska öelda, kas see arv on tõusnud või väiksemaks jäänud).
Õhtupoole läksime Tina, Fossi ning kahe meile külla tulnud töökaaslasega (Morrise ja Andreaga) kohalikku Purple pubisse paarile joogile. Esines bänd ja kõik oli väga vahva.
Teisel nädalavahetusel (täpsemini siis pühapäeval ja esmaspäeval) lebaotasin jälle mõnda aega voodis ja magasin ning lisaks käisime Tinaga endale jäätisekokteili ostmas (lubame seda endale korra nädalas), et seda siis Newmani Radio Hill vaateplatvormil nautida. Vaade oli kena ning linnake tundus isegi väiksem ja vaiksem kui muidu (2011 aasta seisuga elavat siin 5478 inimest. Ma ei oska öelda, kas see arv on tõusnud või väiksemaks jäänud).
Õhtupoole läksime Tina, Fossi ning kahe meile külla tulnud töökaaslasega (Morrise ja Andreaga) kohalikku Purple pubisse paarile joogile. Esines bänd ja kõik oli väga vahva.
Kuna
Fossil õnnestus Hedlandist endale mingi gripiviirus külge saada,
siis teisel ja kolmandal nädalal pidi Ted mitmel päeval patrullrekkal üksinda
tööd tegema. Tegelikult asendan mina Harleyt, kes üldiselt Tediga
koos töötab ning Tina ja Foss töötavad koos prügirekkal. Praegu
on aga Foss Tediga töötamas ning mina siis olen Tinaga prügirekkal.
Patrullrekka sõidab samuti igapäevaselt maha sadu kilomeetreid ning
parandab teedel olevaid auke ning paigaldab uusi märke või
teeposte.
Niisiis
pidi Ted üksi töötama ning kuna me olime parasjagu Tinaga samal
teelõigul, siis otsustasime Tedi veidi aidata. Seega sain selgeks,
kuidas siin teedeauke parandatakse ning mismoodi pisikesi teeposte
välja vahetatakse. See viimane on pehme pinnase puhul eriti lihtne
ülesanne kuid ma pole kindel, kuidas seda väga kivisel maastikul
tehakse. Olime Tinaga rahul, et saime end veidi rohkem liigutada ning
samas ka Tedi aidata. Naljakas oli aga see, kui Tedil õnnestus
maantee äärde punasesse pinnasesse kinni jääda. Seda tegelikult
kahel korral, kuid esimesel korral sai ta sealt ise välja. Teisel
korral pidime ta aga oma rekkaga sealt välja tõmbama. Seda tehes
õnnestus Tinal veidi sidurit kõrvetada ning kõik haises
sidurikärsaka järgi veidi isegi ka järgmisel päeval. Õnneks
tundub, et sellega on siiski kõik üldiselt korras ning ta töötab
kenasti edasi.
Tedi saime aidata ka mõnel järgneval päeval. Eriti tublid olime Tinaga ühel päeval, kui tegime teede ääres kokku üle 100 peatuse (teame, sest see kõik tuli ju täpselt kirja panna), et pisikesi teeposte asendada või otsemaks taguda. Meile meeldis.
21.juulil läks Tina koos Ritchardiga mõneks päevaks Perthi ning ma sain mõned päevad koos Fossiga töötada. Tina jutust oli alati jäänud mulje, et Foss on oma prügimajandusega veidi hullumeelne, sest tahab suht kõike ja igaltpoolt üles korjata ning seega venivat nende tööpäevad eriliselt pikaks. Olin selleks siis igati valmis kuid tegelikult polnud asi üldsegi nii hull. Võimalik, et asi oli selles, et Foss oli ikka veel veidi haige, kuid meie tööpäevad olid igati normaalsed ning ka temaga oli väga tore ja lihtne koos töötada.
Sama päeva pärastlõunal tuli ka Kevin Newmani, sest tal oli vaja osade teede äärtes üleujutusalasid, sildasid jms. mürgiga pihustada. Seda siis selleks, et neid kohti ei saa niidukiga niita ning sinna siis pihustatakse erinevate taimede vastu kokku segatud mürki. Minu ja Fossi ülesandeks oli oma rekkaga tema masina taga sõita või seista ning liikluskontrolli teha ning raadioteel rekkaid ja ühtlasi ka Kevinit liiklusest ning pihustamisest informeerida.
Õhtusöögiks otsustasime kõik koos minna ja tellida pizzad ning neid siis oma koduses ühiskasutatavas köögis süüa ning niisama lobiseda. Kevin jäi ka järgmiseks õhtuks Newmani, sest oli päeval erinevaid siinseid teid pihustamas käinud. Kuna minu ja Fossi tööpäev oli pikem, siis oli ta otsustanud meile meie köögis õhtusöögi valmistada (kala, kartulid ja salat). Kõik maitses lausa suurepäraselt. Naersime Fossiga, et meie elu läheb aina luksuslikumaks, sest enam ei pea peale tööpäeva isegi restorani minemisega end väsitama, sest söök on juba valmis ning ootamas.
Seega oli tore taaskord Kevinit jälle näha ning temaga veidi lobiseda. Tuli välja, et Eesti paarike, kes talle töötas on nüüdseks tagasi koju liikumas ning ta otsivat endale septembri lõpuks paari uut töölist. Sellega seoses palus ta mul ühele Eesti kutile Toomasele helistada ning talle asju seletada. Tundus, et kutt oli üsna üllatunud, kui inglise keele asemel hoopis eesti keeles sai rääkida. Eks paistab, kas ja kuidas neil asjad välja hakkavad kujunema.
Toreda üllatusena näitas Kevin mulle ka oma sammulugejat, mille mu emme talle kunagi enne mu Austraaliast äraminekut talle sünnipäevaks Eestist saatis. Tuli välja, et ta olevat alles nüüd mõned kuud tagasi esimest korda selle patareisid vahetanud. Tõenäoliselt pidas see senikaua (kaks ja pool aastat) vastu, sest ta ütles, et ta ei lülita masinakese ekraani üldjuhul tihedamini kui korra nädalas sisse, kuid oma sammulugemise tööd tegevat masin ka siis, kui ekraan ei tööta.
Ahjaaa, ja palusin Kevinil ka oma juukseid veidi lühemaks lõigata. Ta läks nii hoogu, et võttis kohe paraja jupi maha (ehk umbes 20cm). Vahelduseks täitsa tore. Küll nad varsti jälle tagasi kasvavad.
Tedi saime aidata ka mõnel järgneval päeval. Eriti tublid olime Tinaga ühel päeval, kui tegime teede ääres kokku üle 100 peatuse (teame, sest see kõik tuli ju täpselt kirja panna), et pisikesi teeposte asendada või otsemaks taguda. Meile meeldis.
21.juulil läks Tina koos Ritchardiga mõneks päevaks Perthi ning ma sain mõned päevad koos Fossiga töötada. Tina jutust oli alati jäänud mulje, et Foss on oma prügimajandusega veidi hullumeelne, sest tahab suht kõike ja igaltpoolt üles korjata ning seega venivat nende tööpäevad eriliselt pikaks. Olin selleks siis igati valmis kuid tegelikult polnud asi üldsegi nii hull. Võimalik, et asi oli selles, et Foss oli ikka veel veidi haige, kuid meie tööpäevad olid igati normaalsed ning ka temaga oli väga tore ja lihtne koos töötada.
Sama päeva pärastlõunal tuli ka Kevin Newmani, sest tal oli vaja osade teede äärtes üleujutusalasid, sildasid jms. mürgiga pihustada. Seda siis selleks, et neid kohti ei saa niidukiga niita ning sinna siis pihustatakse erinevate taimede vastu kokku segatud mürki. Minu ja Fossi ülesandeks oli oma rekkaga tema masina taga sõita või seista ning liikluskontrolli teha ning raadioteel rekkaid ja ühtlasi ka Kevinit liiklusest ning pihustamisest informeerida.
Õhtusöögiks otsustasime kõik koos minna ja tellida pizzad ning neid siis oma koduses ühiskasutatavas köögis süüa ning niisama lobiseda. Kevin jäi ka järgmiseks õhtuks Newmani, sest oli päeval erinevaid siinseid teid pihustamas käinud. Kuna minu ja Fossi tööpäev oli pikem, siis oli ta otsustanud meile meie köögis õhtusöögi valmistada (kala, kartulid ja salat). Kõik maitses lausa suurepäraselt. Naersime Fossiga, et meie elu läheb aina luksuslikumaks, sest enam ei pea peale tööpäeva isegi restorani minemisega end väsitama, sest söök on juba valmis ning ootamas.
Seega oli tore taaskord Kevinit jälle näha ning temaga veidi lobiseda. Tuli välja, et Eesti paarike, kes talle töötas on nüüdseks tagasi koju liikumas ning ta otsivat endale septembri lõpuks paari uut töölist. Sellega seoses palus ta mul ühele Eesti kutile Toomasele helistada ning talle asju seletada. Tundus, et kutt oli üsna üllatunud, kui inglise keele asemel hoopis eesti keeles sai rääkida. Eks paistab, kas ja kuidas neil asjad välja hakkavad kujunema.
Toreda üllatusena näitas Kevin mulle ka oma sammulugejat, mille mu emme talle kunagi enne mu Austraaliast äraminekut talle sünnipäevaks Eestist saatis. Tuli välja, et ta olevat alles nüüd mõned kuud tagasi esimest korda selle patareisid vahetanud. Tõenäoliselt pidas see senikaua (kaks ja pool aastat) vastu, sest ta ütles, et ta ei lülita masinakese ekraani üldjuhul tihedamini kui korra nädalas sisse, kuid oma sammulugemise tööd tegevat masin ka siis, kui ekraan ei tööta.
Ahjaaa, ja palusin Kevinil ka oma juukseid veidi lühemaks lõigata. Ta läks nii hoogu, et võttis kohe paraja jupi maha (ehk umbes 20cm). Vahelduseks täitsa tore. Küll nad varsti jälle tagasi kasvavad.
Seega kokkuvõttes olen oma töö, elamistingimusete ja eriti oma töökaaslastega
ülimalt rahul. Eestis olles korrastan meie kodumaad ju üsna tihti. Olgu selleks siis kas Teeme Ära kampaaniad (milles isegi Simon Naissaarel on osalenud), malevaga prügi korjamised, Loodusmajaga parkide vms. korrastamine või niisama näiteks Vääna rannast pudelite (eriti klaaspudelite), klaasikildude jms. korjamine. Lihtsalt Eestis olles tähendas see üldjuhul vabatahtliku tööd kuid siin makstakse mulle selle eest head palka. Pealegi, miks mulle peakski olema vastumeelne loodust veidi aidata ja korras hoida. Vahet ju pole, kas tegemist on Eestiga või Austraaliaga. Eesmärk jääb samaks.
Seega kui mitte arvestada varajasi ärkamisi ning pikki töötunde, siis tundub nagu oleksin puhkusel. Ei mingit stressi ega probleeme ning saan päev läbi ringi sõita ning pidevalt muutuvaid vaateid loodusele nautida. Mõned vaated tunduvad erinevates valgustes nii uskumatult erinevad. Vaikselt on kätte jõudmas ka kevad ning talvised vihmad on oma töö teinud ja taimed on muutumas aina rohelisemaks ning hakkavad vaikselt õitsema. Varsti saab kõik veelgi ilusam ja värvilisem olema.
Peale kaunite mägede ja looduse näeme ringi sõites muidugi ka erinevaid suuri kotkaid oma peade kohal tiirutamas ning kängurusid ringi hüplemas ja dingosid ringi jalutamas. Selge on see, et ei puudu ka ämblikud, sajajalgsed ja muud tegelased, kellest üldjuhul üritan teatavat distantsi hoida. Ja ei, nad ei ole kõik mürgised ega ürita meid iga hinna eest hammustada. Tuleb lihtsalt olla teadlik oma ümbrusest ning kohati vajadusel veidi ettevaatlikum olla kui tavaliselt. Siinkohal on tõesti vajalik kanda saapaid ja töökindaid.
Lisaks on muidugi põnev jälle näha suuri rekkaid tassimas varuosasid kaevanduste monstermasinatele. Ühel päeval sõitsid meist näiteks mööda kaks rekkat, mis tassisid kahte suurt roosat kallurikasti. Kui õigesti mäletan, siis oli laiuseks kaheksa meetrit. Kahju lausa mõelda, et ma saan siinset elu nautida vaid kokku kuus nädalat, kuid olen selle üle siiski väga õnnelik. Eks siis paistab, mis põnevaid seiklusi elu mulle edasi toob.
Seega kui mitte arvestada varajasi ärkamisi ning pikki töötunde, siis tundub nagu oleksin puhkusel. Ei mingit stressi ega probleeme ning saan päev läbi ringi sõita ning pidevalt muutuvaid vaateid loodusele nautida. Mõned vaated tunduvad erinevates valgustes nii uskumatult erinevad. Vaikselt on kätte jõudmas ka kevad ning talvised vihmad on oma töö teinud ja taimed on muutumas aina rohelisemaks ning hakkavad vaikselt õitsema. Varsti saab kõik veelgi ilusam ja värvilisem olema.
Peale kaunite mägede ja looduse näeme ringi sõites muidugi ka erinevaid suuri kotkaid oma peade kohal tiirutamas ning kängurusid ringi hüplemas ja dingosid ringi jalutamas. Selge on see, et ei puudu ka ämblikud, sajajalgsed ja muud tegelased, kellest üldjuhul üritan teatavat distantsi hoida. Ja ei, nad ei ole kõik mürgised ega ürita meid iga hinna eest hammustada. Tuleb lihtsalt olla teadlik oma ümbrusest ning kohati vajadusel veidi ettevaatlikum olla kui tavaliselt. Siinkohal on tõesti vajalik kanda saapaid ja töökindaid.
Lisaks on muidugi põnev jälle näha suuri rekkaid tassimas varuosasid kaevanduste monstermasinatele. Ühel päeval sõitsid meist näiteks mööda kaks rekkat, mis tassisid kahte suurt roosat kallurikasti. Kui õigesti mäletan, siis oli laiuseks kaheksa meetrit. Kahju lausa mõelda, et ma saan siinset elu nautida vaid kokku kuus nädalat, kuid olen selle üle siiski väga õnnelik. Eks siis paistab, mis põnevaid seiklusi elu mulle edasi toob.
Läbitud
teekond:
South Hedland <-> Wedgefield <-> Port Hedland->->
Wedgefield -> Parklad Great Northern Highway'l kuni Sandfire Roadhouse'ni -> Wedgefield -> Great Northen Highway kuni Indee'ni -> 24h puhkeala peale Peawah River'i -> Wedgefield -> Parklad Marble Bar Road'il kuni Marble Bar'ini -> De Grey 24h puhkeala -> Wedgefield ->
Auski Roadhouse -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Newman -> Capricorn Roadhouse -> Kumarina Roadhouse -> Newman -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Albert Tognilini Rest Area -> -> Redmont -> Auski Roadhouse -> Newman -> Fig Tree Crossing -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Auski Roadhouse -> Newman -> Kumarina Roadhouse -> Newman -> Capricorn Roadhouse -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Redmont -> Auski Roadhouse -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Newman -> peaaegu Kumarina Roadhouseni -> Newman -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> 40km Kumarina suunas -> Newman -> Redmont -> Newman -> Albert Tognilini Rest Area -> Newman.
South Hedland <-> Wedgefield <-> Port Hedland->->
Wedgefield -> Parklad Great Northern Highway'l kuni Sandfire Roadhouse'ni -> Wedgefield -> Great Northen Highway kuni Indee'ni -> 24h puhkeala peale Peawah River'i -> Wedgefield -> Parklad Marble Bar Road'il kuni Marble Bar'ini -> De Grey 24h puhkeala -> Wedgefield ->
Auski Roadhouse -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Newman -> Capricorn Roadhouse -> Kumarina Roadhouse -> Newman -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Albert Tognilini Rest Area -> -> Redmont -> Auski Roadhouse -> Newman -> Fig Tree Crossing -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Auski Roadhouse -> Newman -> Kumarina Roadhouse -> Newman -> Capricorn Roadhouse -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> Redmont -> Auski Roadhouse -> Newman -> Marandoo (Karijini National Park) -> Newman -> peaaegu Kumarina Roadhouseni -> Newman -> Marble Bar Road (kuni katteta maanteeni) -> Newman -> 40km Kumarina suunas -> Newman -> Redmont -> Newman -> Albert Tognilini Rest Area -> Newman.
No comments:
Post a Comment